ANCIENT WORLDS – Irma Schiffers

Afbeelding Geplaatst op Geupdate op

Ancient worlds  Ancient Worlds – Irma Schiffers

Olieverf en acryl op linnen, 40 x 50 cmHier ben ik begonnen met paletmessen en acryl. Er ontstond van alles… Ik liet het gebeuren en keek er op allerlei manieren naar. Uiteindelijk zag ik een wereld uit de oudheid ontstaan, met diverse culturen en uit diverse werelddelen. Er kwam wat water onderin, maar dat blauw wilde terugkomen in het schilderij.
Een paar dagen stond het op de ezel en ik kon er niets meer mee door het vele bruin. Het moest ´open´!  Dat heb ik vandaag gedaan. Zoveel op te zien, zoveel in te ´lezen´.  Een oude contrabas met een vrouw erin, gezichten, vuur, een draak. Vele stijlen door elkaar zo te zien. Ik laat het aan de ogen van de kijker over wat er in te zien is.
Een bijzondere stijl wederom. Ik blijf verbaasd en verrast over wat er verschijnt. Zoveel anders dan de zwarte panter van afgelopen week. Het is en blijft voor mij een verhaal, van het eerste tot het laatste doek. Wat ik wel voel is dat het steeds meer over ´de wereld´ gaat en steeds minder over persoonlijke processen. Benieuwd wat er nu weer komt.

Reageren mag hier:

