ATLANTIS – Irma Schiffers

Afbeelding Geplaatst op Geupdate op

Atlantis Atlantis (klik voor vergroting)

Olieverf op linnen, 50  x 60 cm

Waarom Atlantis… Geen idee. Een ´opgedroogd´ gebied met ´atlantische´ kleuren. Doet mij denken aan een heel ver verleden. De groene bollen kwamen eerst, de cirkels daarna. Saturnus? Maar dan in drievoud… De rode zuilen zijn het verleden van de mensheid. Egyptisch, Grieks, wel de oudheid. Verdriet zit erin, maar ook veel licht. Trappen naar boven, één ring uit balans. Die stuitert naar beneden. Ik voel hier veel communicatie bij. Een wisselwerking. De lichtbundel die van links komt geeft verlichting. De groene bollen staan ook voor de kleur van het hart. Het blauw maakt de communicatie, de expressie.  Eén van mijn favorieten. Hoe langer ik er naar keek, hoe meer betrokken ik mij voelde bij dit ´landschap.Het origineel van dit schilderij is verkocht. Reproductie op linnen is nog te koop.

Reageren mag hier:

